Klaassen Horecamakelaardij

1035541_handdruk-knip.PNG

Als horecaondernemer weet u waar u goed in bent. Uw kennis, ervaring en ondernemerskwaliteiten vormen de basis voor uw zaak en uw succes. Verkoop van uw bedrijf is iets waar u niet vaak mee te maken zult hebben. Daarom is het verstandig dit proces uit te besteden aan professionals, die voor u klaar staan met hun kennis en ervaring

Wij zullen er alles aan doen een goede match tot stand te brengen tussen de koper en u. Het is immers belangrijk dat u op goede voet tot een zo belangrijke transactie komt. Goede begeleiding is hierbij essentieel. U kunt er van op aan dat wij alles in het werk stellen om uw belangen optimaal te behartigen.

 

 

Verkoop

Het verloop van een verkooptraject laat zich niet voorspellen; er zullen zich altijd onverwachte zaken voordoen. Onze kennis van deze processen zorgt ervoor dat we kunnen inspelen op verrassingen. Flexibiliteit is daarbij een vereiste. Ondanks de onvoorspelbaarheid van het verkooptraject, zal het er in grote lijnen als volgt uitzien:

  1. beginfase  In de beginfase willen we u en uw bedrijf graag beter leren kennen. Samen met u verzamelen en inventariseren we alle benodigde gegevens. Van daaruit maken we een plan van aanpak voor het verkooptraject en leggen we onze afspraken met u vast in een bemiddelingsopdracht.
  2. waardebepaling / vraagprijs  Aan de hand van de inventarisatie stellen we een beperkte waardebepaling op, die de basis vormt voor ons voorstel voor de vraagprijs. Samen met u zullen we deze vaststellen, waarna we de markt opgaan.
  3. presentatie  Interesse voor uw bedrijf staat of valt met een goede en correcte presentatie. We stellen daarom een brochure of informatiepakket samen, wat dient als eerste informatie voor geïnteresseerden. Ook brengen we uw bedrijf onder de aandacht met een presentatie op onze eigen website en andere bekende horecasites. Als het uw voorkeur heeft uw bedrijf (voorlopig) niet openlijk in de markt te zetten, kan dat uiteraard.
  4. match  Soms is het vinden van een goede match makkelijker dan u denkt. Wij beschikken over een database met een groot aantal geïnteresseerde kopers: het zou zomaar kunnen dat de toekomstige koper van uw zaak al bij ons staat ingeschreven! Uiteraard is ons doel te zorgen voor een snelle, passende match. Wij brengen het zo breed mogelijk onder de aandacht van geïnteresseerden.
  5. bezichtigingen  Wij verzorgen de bezichtigingen en voorzien de kandidaten van alle benodigde informatie en proberen hen verder te interesseren voor het bedrijf.
  6. verkoop  Met een geschikte koper voeren wij de verkooponderhandelingen en verzorgen na mondelinge overeenstemming vervolgens de schriftelijke vastlegging van de afspraken.
  7. levering Wij onderhouden contact met de koper, letten op eventuele ontbindende voorwaarden en volgen verder de zaken, die koper voor de overdracht moet afhandelen. De koop wordt afgerond met de levering. Uiteraard verzorgen wij daarbij een betrouwbare betalingswijze via onze Derdenrekening en een correcte vastlegging van de levering. 

Neemt u contact op met ons voor een vrijblijvende afspraak? 

Aankoop

Het is verstandig u niet alleen op het overnametraject van een horecabedrijf te storten, maar u hierin te laten begeleiden door een ervaren horeca adviseur of makelaar. Die zal samen met u alle aspecten van het beoogde bedrijf grondig doornemen, u kunnen adviseren over de reële waarde er van, de onderhandelingen voor u voeren, alle overeenkomsten checken en met u de inspectie doen bij een eventuele overdracht. Maar bovenal is het uw vertrouwenspersoon en adviseur in het gehele traject, gedreven door de behartiging van uw belangen.

Neemt u contact op met ons voor een vrijblijvende afspraak? 

Taxaties

Heeft u een vraag over een taxatie? Of wilt u door ons een taxatierapport laten opstellen? Neem dan direct contact op met ons kantoor op 073 5216166 of info@klaassenbv.nl. U kunt ook het taxatieformulier hieronder invullen, dan nemen wij contact met u op.

 

Taxatie bedrijfsexploitatie

De taxatie afdeling van Klaassen Horecamakelaardij is gespecialiseerd in het taxeren en waarderen van bedrijfsexploitaties (going concern). Bedrijfsexploitatie taxaties kunnen slechts worden uitgevoerd door taxateurs die volledig op de hoogte zijn van de prijs- en marktontwikkelingen binnen de branche.

Objectiviteit, nauwkeurigheid, een zorgvuldige afweging van technische factoren, wettelijke eisen en beperkingen, afgezet tegen financieel-economische aspecten uit de jaarstukken, vormen de basis voor een overzichtelijke en betrouwbare marktwaarde van de onderneming.

Om tot de juiste waarde te komen hanteren onze taxateurs drie berekeningsmethodieken, te weten; 1. De rentabiliteitswaarde, 2. Goodwill waarde huidige exploitatie en 3. de goodwill waarde toekomstige exploitatie.  Naast het bepalen van de goodwill is ook de waarde van bedrijfsinventaris belangrijk in de waarde van de onderneming (hierbij is rekening gehouden met de staat van onderhoud, leeftijd, duurzaamheid en de functionaliteit van de inventaris).

Taxatie bedrijfsinventaris

Bedrijfsinventaris taxaties worden veelal uitgevraagd in opdracht van banken, horeca ondernemers, brouwerijen, groothandels en speelautomatenleveranciers en verzekeraars, voor diverse doeleinden zoals financieringsaanvragen, faillissementen, economische waardebepaling bij verkoop of aankoop.  Onze taxateurs hebben ruime ervaring en kennis om de juiste waarde te bepalen.

Onze rapporten zijn voorzien van een volledig uitgewerkte inventarislijst met het inventarisstukken, merk, type, ouderdom, staat en foto’s. De rapportage wordt tot op detailniveau gespecificeerd en opgenomen.

Taxatie goodwill

In het geval van een goodwill taxatie wordt alleen de bestaande goodwill gewaardeerd van een bedrijf.  De bedrijfsinventaris wordt nu achterwege gelaten.  Onze taxateurs hanteren drie berekeningsmethodieken, te weten; 1. De rentabiliteitswaarde, 2. Goodwill waarde huidige exploitatie en 3. de goodwill waarde toekomstige exploitatie om tot de juiste waarde te komen.

Neemt u contact op met ons voor een vrijblijvende afspraak?